2nt30nk

تبلیغات در گوگل ادوردز می‌تواند حجم بالایی از ترافیک را برای شما به ارمغان بیاورد. تغییرات جزئی در یک کمپین تبلیغی معمولا تاثیر چشمگیری در سودآوری شما خواهند داشت.

اینجا ما چک لیستی از تکنیک‌های بهینه سازی ادوردز را برای شما گرد هم آورده‌ایم که می‌توان آنها را سریعا عملیاتی کرد و نتایج کمپین را برای دراز مدت بهبود بخشید.

ویرایشگرهای قیمتی را بسته به عملکرد جغرافیایی فعال کنید.

عملکرد تبلیغ در گوگل برای هر منطقه جغرافیایی می‌تواند به شدت از دیگر موارد متفاوت باشد. گوگل Analytics باید اطلاعات مناسبی از اینکه کدام مناطق بیشترین جذب مخاطب را برای شما به همراه داشته اند را به شما ارائه دهد و اینکه ویرایشگرهای قیمتی باید در گوگل ادوردز بسته به داده‌های گرفته شده از Analytics تنظیم شده باشند. به عنوان نتیجه، مناطقی که سوداوری کمتری دارند از بودجه کمتری نسبت به مناطقی که بیشترین جذب مخاطب را برخوردار خواهند بود.

اجرایی کردن ویرایشگر قیمتی بازاریابی مجدد برای کمپین‌ های جستجو

کمپین‌های بازاریابی مجدد، کمپین‌هایی هستند که در آنها کاربران از وب سایت شما بازدید کرده‌اند اما به مخاطب همیشگی شما تبدیل نشده‌اند. ویرایش قیمت بازاریابی مجدد در حالت پیش فرض فعال نیست اما بهتر است به کار گرفته شود.

راه‌اندازی ویرایشگرهای قیمتی برای بازاریابی مجدد مخاطبانی که برای اولین بار به سایت شما از طریق کمپین‌های جستجوی گوگل ادوردز مراجعه می‌کنند به معنی آن است که تبلیغات شما در حال رقابتی تر شدن هستند. تبلیغ شما در بالاترین مناطق نمایش داده می‌شود و ازینرو دسترسی بهتری به مشتریان خواهید داشت.

تبلیغات آزمایشی را بصورت سیستماتیک از هم جدا کنید.

تبلیغات را نباید بصورت مداوم جدا از هم آزمایش کرد بلکه بهتر است به هنگام آزمایش از یک سیستم برای بهبود مداوم نیز استفاده کنیم. برای مثال، مجموعه‌ای از عناوین را آزمایش کنید و سودآورترین عنوان را انتخاب کنید. سپس آن را با مجموعه‌ای از URLها ترکیب کنید و ترکیب برنده را مشخص کنید. این فرآیند را هر روز، یکبار در هفته و در یک روز مشخص تکرار کنید.

گزارش واژه جستجو را برای پیدا کردن کلیدواژه‌های منفی جدید بررسی کنید.

گزارش واژه‌های جستجو شده نشان می‌دهد که چه کلید واژه‌هایی جدا از کلیدواژه‌های استفاده شده در کمپین باعث فعال شدن تبلیغات شده‌اند. جدا از مفید بودن این گزارش در شناسایی کلیدواژه‌های سودآور، می‌توان از آن برای تهیه لیست کلیدواژه‌های منفی نیز استفاده کرد.

این باعث می‌شود تبلیغ شما برای واژه‌های غیر مرتبط استفاده نشود و ازینرو بودجه کمتری صرف آن شود.

ارزیابی کلیدواژه‌ها با استفاده از ضریب جهش، زمان ماندگاری در سایت و بازدید صفحات

شما می‌بایست پتانسیل کلیدواژه‌ها را نه تنها از نقطه دید جذب مخاطب بلکه همچنین از نظر اینکه چگونه کاربران بر روی وب سایت شما پس از کلیک بر روی کلیدواژه زمان را سپری می‌کنند، ارزیابی کنید. این کار می‌تواند شاخص مناسبی باشد در مورد اینکه چگونه می‌توان افرادی که بر روی تبلیغ کلیک کرده‌اند اما هنوز جذب سایت نشده‌اند را بازاریابی مجدد کرد.

اپلیکیشن‌های موبایلی را از هدف‌گذاری نمایشی حذف کنید

بطور پیش فرض، کمپین‌های نمایش گوگل بصورت خودکار تبلیغات را بر روی اپلیکیشن‌های موبایلی نشان می دهند. طبق رسانه‌ی GoldSpot، بیشتر از 50 درصد از کلیک‌ها بر روی بنرهای اپلیکیشن‌های موبایلی، کلیک‌هایی تصادفی هستند. برای جلوگیری از اتلاف نصف بودجه کمپین‌های تبلیغاتی بر روی کلیک‌های بی هدف،‌گزینه Gmob Mobile App Non-Interstitial را از تب هدف‌گذاری گوگل ادوردز حذف کنید.

بازتعریف مجدد لیست های بازاریابی مجدد با گوگل Analytics

کمپین‌های بازاریابی مجدد معمولا هرکسی را که سایت را بازدید کرده‌اند اما جذب آن نشده‌اند را هدف قرار می‌دهد؛ حتی اگر که این افراد به مدت چهار ثانیه در سایت ماندگار بوده‌اند. پارامترها را با ابزار گوگل Analytics تنظیم کنید و سعی کنید ترافیک غیر مرتبط را از کمپین‌های بازاریابی مجدد ادوردز را حذف کنید. برای مثال، افرادی که کمتر از یک دقیقه بر روی سایت می‌مانند را حذف کنید و یا تنها افرادی را هدف قرار دهید که حداقل سه صفحه از وب سایت را بازدید کرده باشند.

از درون بینی auction برای به حداکثر رساندن دسترسی افراد به سایت استفاده کنید

گزارش auction insights برای هر کمپین، هر گروه و هر سطح کلیدواژه موجود است. این گزارش زمان دیده شدن سایت را با رقیبانی که بر همان جستجوها قیمت گذاشته‌اند مقایسه می‌کند، اینکه چند بار کمپین ها در گوگل در جایگاه بالاتری قرار گرفته‌اند و اینکه آیا نرخ بالاتر منجر به قرارگیری بالاتر تبلیغ در گوگل خواهد شد یا نه.

جدا از اینکه این کار یک ابزار تبلیغی بسیار مناسب است، این گزارش نشان می‌دهد که کدام کلیدواژه‌ها در رقابت‌های شدید جایگاه درستی ندارند و اینکه بودجه در چه جایگاهی بصورت بسیار موثری تخصیص یافته است.

 

جداسازی استراتژی‌های قیمت‌گذاری

استراتژی‌های متفاوت قیمت گذاری می‌تواند منجر به نتایج متفاوت شود. بررسی کند با کدام یک از این موارد بهتر عمل می‌کنید: قیمت گذاری دستی، هزینه نرخ گذاری برای هر کلیک، یا نرخ‌گذاری دستی برای CPC بهبود یافته. زمانی بهترین استراتژی را انتخاب کردید، سطح رقابت برای بهترین کلیدواژه‌ها را زیر نظر بگیرید و آزمایش افتراق را بعد از مدتی دوباره بازبینی کنید.

گزینه‌های ترغیب به عمل را برای کاربران موبایلی تنظیم کنید

کاربران موبایلی ترجیحشان بر تماس است، پس گزینه‌های ترغیب به تماس در تبلیغ باید این نکته را در نظر داشته باشند. برای مثال، به جای گفتن اینکه «بیشتر بدانید» یا «با ما تماس بگیرید»، گزینه «با ما هم‌اکنون تماس بگیرید» را قرار دهید. این کار نرخ جذب مخاطب به سایت را بسیار بالا می‌برد بخصوص اگر از گزینه‌های ترغیب به عمل در جایگاه مناسبی استفاده شود.

 

جهت اطلاعات تکمیلی به سایت وی دیجی مارکتینگ مراجعه نمایید.


  • amir barmaj

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی