2nt30nk

نکاتی را که در لینک سازی میبایست رعایت کنیم

چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۰ ب.ظ

بک لینک ها” یعنی سایت هایی که به سایت شما لینک دارند. بک لینک ها برای اکثر موتورهای جستجو، عامل مهم رتبه بندی هستند.

از آنجا که ترافیک سایت یا وبلاگ به طور مستقیم با کیفیت بک لینک های  شما مرتبط است، اگر وب سایت های معتبرتر به سایت شما لینک  کنند، رتبه بندی های بهتر و ترافیک بیشتری را دریافت خواهید کرد.

مزایای بک لینک ها در SEO

قبل از صحبت در مورد مزایای یک لینک ها، شما باید بدانید که در چند سال گذشته  قوانین بک لینک ها تغییر کرده است.

زمانی حتی لینکهای کم کیفیت نیز در رتبه بندی یک سایت کمک کردند. اما از زمانی که گوگل از الگوریتم پنگوئن خود رونمایی کرد ، اکثر قوانین بک لینک ها تغییر کرده است.

بر طبق این الگوریتم مهم است که سایت ها  لینک هایی از سایت های با کیفیت و مرتبط داشته باشند. اگر، برای مثال، شما یک سایت در مورد پرندگان دارید و شما بک لینک هایی از دیگر سایت ها در مورد ماشین ها ایجاد کردید، این پیوندها به هیچ وجه مورد استفاده قرار نخواهند گرفتهدف شما باید برای دریافت بک لینک ها از سایت های معتبر و مرتبط باشد.

چرا بک لینک ها مهم می باشند :

۱٫ بهبود رتبه ارگانیک سایت

خرید بک لینک از سایت های مرتبط و معتبر و پربازدید در رتبه بندی موتور جستجو کمک زیادی می کنند.

اگر هر یک از مطالب شما بک لینک هایی از سایتهای دیگر را دریافت کند، محتوای آن به طور طبیعی با موتورهای جستجو بالاتر خواهد رفت.

 

۲٫ ایندکس گذاری سریعتر

بک لینک ها به موتورهای جستجو کمک می کند باعث می شود تا سایت شما به خصوص برای وب سایت های جدید زودتر ایندکس گذاری شود و سریعتر رتبه سایت بهبود پیدا کند.

۳٫ ترافیک ارجاع

ترافیک ارجاع یعنی کاربرانی که از طریق دیگر سایت ها به غیر از موتورهای جستجو به سایت شما وارد می شوند.

یکی از مزایای اصلی بک لینک ها این است که به ترافیک ارجاع کمک می کنند.

روش هایی برای دریافت بک لینک های با کیفیت برای وب سایت یا وبلاگ

نوشتن مقالات عالی

بک لینک از طریق رپورتاژ

استفاده از لینک شکسته

کامنت گذاری و  اظهار نظر

بک لینک از طریق اینفوگرافی

لینک های داخلی

ردگیری رقبا

ارسال به دایرکتوری های وب

 

۱٫ نوشتن مقالات عالی

این بهترین و ساده ترین راه برای دریافت لینک ها برای وب سایت شماست.

اگر شما مقالات عالی و جدید ارسال کنید، مردم به طور طبیعی به آنها پیوند خواهند داد.

آموزش ها و مقالات از نمونه های خوبی هستند که توانایی بالایی برای گرفتن لینک ها از وب سایت های دیگر به عنوان مراجع هستند.

۲٫رپورتاژ

یکی از بهترین کارها برای افزایش بک لینک و بهبود رتبه سایت خرید رپورتاژ آگهی می باشد.

رپوتاژ خدمات و محصولات شما به همراه لینک سایت شما را در قالب خبر یا چیزهای دیگر معرفی می کند. بهترین رپوتاژ ، رپوتاژ خبری می باشد که می توانید در سایت های پربازدید خبری سایت خود به همراه لینک معرفی کنید. برای این کار می توانید با خبرگزاری ها و سایت های پربازدید صحبت کنید تا سایت شما را در  قالب یک خبر به دیگران معرفی کند.

فواید استفاده از رپورتاژ :

– رپورتاژ یک تبلیغ دائمی می باشد و مانند دیگر تبلیغ ها موقت نیست.

– بخاطر اینکه سایت های پربازدید به سایت شما برای مدت طولانی بک لینک می دهند این باعث می شود رپورتاژ از تبلیغات دیگر موثرتر باشد و تاثیر زیادی در بهبود سایت شما دارد.

– با رپورتاژ در سایت های پربازدید می توانید به طور جامع و خلاصه سایت و محصولات خود را  معرفی کنید که تاثیر زیادی در بازدید از سایت شما دارد.

برای نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی پیشنهاد میکنیم مطلبی که در سایت قرار داده ایم را مطالعه نمایید

 

۳٫ لینک سازی “لینک شکسته” (broken-link)

خیلی از سایت ها  لینک هایی که به صفحات دیگر سایت ها داده اند ممکن است بعد از مدتی آن صفحه حذف یا تغییر نام پیدا کرده باشد و آن لینک غیرفعال شده باشد که باعث می شود تاثیر بسیار بدی بر سئو سایت داشته باشد شما می توانید از این لینک های شکسته سایت های پربازدید ، بک لینک پربازید دریافت کنید.

برای این کار شما ابتدا در گوگل کلمات کلیدی مرتبط به سایت تان را در گوگل سرچ کنید و باعث می شود سایت های پربازدید در حوزه سایت شما نمایش داده شود بعد می توانید با افزونه check my links در مرورگر کروم ، لینک های شکسته سایت های پربازدید را پیدا کنید.

بعد که لینک های شکسته را پیدا کردید ببینید آن سایت در مورد چه مطلبی به این لینک شکسته بک لینک داده است اگر در رابطه با این مطلب در سایت تان قبلا مقاله ای نوشتید با مدیر سایت تماس بگیرید و اگر قبلا در این رابطه مقاله ای ننوشتید یک مقاله کامل تر در مورد آن موضوع با رعایت اصول سئو و بهینه سازی آماده کنید و در سایت خود منتشر کنید بعد با مدیر آن سایت پربازدید تماس بگیرید و توضیح دهید لینک آن مقاله شکسته است و پیشنهاد دهید مقاله ای که شما آماده کردید را مطالعه کنند و اگر تمایل دارند لینک مقاله سایت شما را جایگرین ان لینک شکسته کنند. در این روش درصد بالایی از مدیران سایت های پربازدید لینک مقاله سایت شما را جایگزین می کنند.

 

۴٫ کامنت گذاری و  اظهار نظر

نظرات یک راه عالی، آسان و رایگان برای دریافت لینک ها هستند. در انجمن ها و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی کامنت بگذارید.

اظهار نظر به شما کمک می کند تا بک لینک ها و ترافیک بیشتری در موتور جستجو دریافت کنید.

۵٫بک لینک از طریق اینفوگرافیک

می توانید با مطالعه سایت های مرتبط به سایت شما برای مطالبشان یک اینفوگرافیک درست کند که به سایت شما بک لینک می دهد . و با عباراتی مانند توضیح بیشتر در اینفوگرافیک کاربران را به کلیک کردن ترغیب کنید.

۶٫ لینک های داخلی

لینک داخلی یک عامل کلیدی برای اجرای یک وبلاگ یا وب سایت  موفق است.  با ساختار سازمانی خوب داخلی، می توانید به کاربران کمک کنید به راحتی از طریق وب سایت خود حرکت و تجربه کلی کاربران را افزایش دهید.

 

۷٫ رد گیری رقبا

می توانید با سایت هایی نظیر Ranksignal  رقبای خود را تحت نظر بگیرید و سایت هایی که بک لینک می دهند را بررسی کنید. اگر مطلبی در مورد این سایت های لینک شده در سایت شما می باشد می توانید با مدیران سایت صحبت کنید در صورت بهتر بودن مطلب ، لینک مطلب شما را قرار دهند.

۸٫ ارسال به دایرکتوری های وب

وب دایرکتوری به سایت های مرجع گفته می شود که بقیه وبسایت های موجود در اینترنت را براساس زمینه فعالیت تقسیم بندی می کنند که شما در آنها می توانید بصورت دستی یا اتوماتیک لینک سایت خود را ثبت کنید.

این روش به دلیل مشکل بودن یافتن یک دایرکتوری وب قانونی ، در حال حاضر زیاد استفاده نمی شود ،

اگر از  تاکتیک های ارسال اتوماتیک به دایرکتوری ها استفاده می کنید، این کار را متوقف کنید. ارسال خودکار وب سایت باعث می شود که وب سایت شما به احتمال زیاد در بخش نامناسب قرار بگیرد و به عنوان هرزنامه ظاهر شود و با جریمه یا حذف کامل از موتورهای جستجو مواجه می شوید که هزینه زیادی برای شما خواهد داشت .

نگه داشتن بک لینک ها به  اندازه بدست اوردن آنها مهم است. با ابزارهایی نظیر majestic یا  آئروفس (Ahrefs)  لینک های وب سایت خود را مانیتور و پیگیری کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات شما در مورد “مفاهیم و اهمیت بک لینک در سئو” بیشتر شده باشد..

  • amir barmaj

نظرات (۱)

بسیار مقاله عالی بود. مشتکرم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی